Malin Schulze er ansatt som fagansvarlig

– Jeg har jobbet med digital markedsføring og sosiale medier i snart 10 år – og kan ikke tenke meg å holde på med noe annet, forteller hun.

Hun kommer fra kommunikasjonsbyrået Aptum i Kristiansand og skal hjelpe Webcode sine kunder med å være synlige på nett.

–  Jeg skal jobbe spesielt med Webcodes økte satsing inn mot kunder som driver med direktesalg via nettbutikker og bestillingsløsninger, forteller hun.

Flyttet tilbake til Mandal

Malin har tatt med seg familien og flyttelasset fra Kristiansand til Mandal hvor hun er oppvokst.

– Jeg har nylig flyttet hjem til Mandal, så for tiden går det mye i oppussing av hus. Ellers har jeg en aktiv 2-åring som holder meg i god form.

– Hva er inntrykket av Webcode så langt?

– Veldig bra. Jeg er stolt av å bli en del av et sterkt fagmiljø innenfor digital markedsføring og gleder meg til å komme skikkelig i gang.

Nettbutikk

Malin har jobbet med Stormbergs nettbutikker i Norge og utlandet tidligere. Nå ser hun fram til å jobbe med nye kunder innenfor netthandel.

– Netthandel har økt kraftig de siste årene. Mye på grunn av at vi får bedre handleopplevelser, og teknologi tilpasset mobiltelefoner. Nå er vi der at man må følge med i timen for å henge med. Frekvens i handel på nett er det som øker aller mest, altså at vi handler oftere og vi har dannet oss et handlemønster vi er komfortable med. Har du en nettbutikk som ikke er optimalisert for å gi kunden en smidig og god opplevelse så vil man slite på sikt.
I mai 2018 trer den nye Personvernloven (GDPR) i kraft og vil stille høyere krav til at man leverer en transparent og tydelig opplevelse. «Tillit» er et viktig stikkord, forteller Malin.

Trender i 2018

– Noen trender innen markedsføring og netthandel som vi kommer til å se i Norge i 2018?

– Jeg tror og håper at de fleste vil jobbe strategisk med automatisert markedsføring i stedet for å fortsette å skyte i blinde. Med all data vi har mulighet for å samle har markedsføring også blitt “smartere” på lik linje med det mye annet vi eier, sier Malin og legger til:

– Høykvalitets innhold blir også viktige og viktigere, og det må alle ta innover seg nå. Det er en hjørnesten i merkevarebygging, men også som en viktig del av kjøpsprosessen. Sats på innhold som du selv er ekspert på og tenk kvalitet fremfor kvantitet. I 2019 spås det at 80% av nettrafikk vil bestå av video – det er noe å tenke på.

Har du spørsmål om netthandel og nettbutikk? Ta kontakt med oss.

 

 

Thomas Grønvold

Historieforteller

thomas@webcode.no

(+47)900 66 370

Nerdometer:
Nivå :1

(Vi har laget vår egen nerdeskala slik at du som leser bloggen lett kan se hvor nerdete stoffet er…)

Relaterte blogginlegg

Kommende kurs

12

juni 2018

Kurs i Google AdWords, Introduksjon – Mandal

Bli synlig på nett

Bli synlig på nett

Varighet: 3

Anbefalt for: Nybegynnere

26

juni 2018

Ta bedre bilder og videoer med mobilen, tilpasset sosiale medier – Mandal

Ta gode bilder og videoer uten dyre kameraer, profesjonelt lys og mikrofoner

Ta gode bilder og videoer uten dyre kameraer, profesjonelt lys og mikrofoner

Varighet: 3

Anbefalt for: Nybegynner

20

september 2018

Kurs i digital markedsføring – Mandal

Bli en digital ener

Bli en digital ener

Varighet: 5

Anbefalt for: Nybegynnere

Snarveier