Målbar markedsføring

Har du som driver med markedsføring noen gang ønsket å kunne se de faktiske resultatene av annonsen? Se hvor mange som leste det du sendte ut i postkassene? Virket det? Med digital markedsføring er det resultatene alt handler om, og alt er målbart. Forsterk det gode, forkast det som ikke virker. Gjør markedsføring til noe du tjener penger på.

Hva skjedde egentlig

Vår primærfunksjon i Webcode er markedsføring via nettet. Her er utallige muligheter som kan åpne nye markeder og nå flere kunder til en langt lavere pris enn gjennom tradisjonelle kanaler. Digitalt handler det om å vite, ikke bare om å tro. Man bør vite hvor mange som så en annonse, man bør vite hvor mange som klikket på den og man bør vite hva de som klikket endte opp med å gjøre. Uansett hvilken kanal vi bruker har vi dette som utgangspunkt. Vi setter oss opp mål, hva kan og bør måles og hvordan gikk det.

Se hva som skjer

Annonsering i Google AdWords og de fleste sosiale medier som f.eks Facebook kan styres i nåtid. Man ser hva som klikkes på, hvem som klikker, hva som blir solgt og hva det koster. Vår jobb er å optimalisere dette slik at du som kunde får optimalt resultat. Høres det ikke spennende ut? Det synes vi!
Det krever en interesse i tall og statistikk og det handler om å forstå tallene. Vi trigges av en økning i konverteringsfrekvens fra 1% til 1,1%. Som faktisk betyr 10% mer salg.

Trygghet

Digital markedsføring er i dag svært komplekst, med flere svært avanserte systemer og stadige endringer. Det er ikke lenger nok å «være god på data» for å kunne fikse digital markedsføring. I Webcode sertifiserer vi oss og jobber med disse systemene daglig. Vi samarbeider både med Facebook og Google er i forkant på ny funksjonalitet før det rulles ut i markedet. Webcode består av flere mennesker med dedikerte fagområder. For å lykkes kreves det spesialkompetanse og vi har satt sammen vårt team for å kunne levere en komplett digital markedsføringsleveranse. Som kunde har du tilgang på hele teamet, og det blir fortløpende tilpasset hva du som kunde ønsker å oppnå.

Få mer igjen for markedsføringsbudsjettet og din egen tid

Nettbasert annonsering via Facebook, Instagram, Google, Bing osv. har en helt annen prisstruktur enn tradisjonelle medier og tradisjonelle annonsekanaler. De har i tillegg verdens mest avanserte systemer for målstyring slik at man kan luke ut mottakere som ikke er aktuelle for dine tjenester eller produkter. Visste du at man digitalt kan sortere mottakere på f.eks alder, kjønn, foreldrestatus, interesser, geografi og tidligere nettrafikk? De fleste bedrifter har et begrenset markedsføringsbudsjett, og nettopp derfor anbefaler vi å benytte dette så presist som mulig. Fokus på målgrupper og faktiske resultater er derfor alfa og omega.

Jørgen Hestås

Digital rådgiver

jorgen@webcode.no

(+47)99 79 98 57

Eirik Leirgulen

Digital rådgiver

eirik@webcode.no

(+47)966 27 770

Vurderer du å lage en ny nettside? Eller ønsker du rådgivning innen digital markedsføring? Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat!

Kommende kurs
innenfor Markedsføring

22

mars 2017

Kurs i digital markedsføring – Lillesand

Bli en digital ener i 2017

Bli en digital ener i 2017

Varighet: 5

Anbefalt for: Nybegynnere

21

mars 2017

Kurs i digital markedsføring – Arendal

Bli en digital ener i 2017

Bli en digital ener i 2017

Varighet: 5

Anbefalt for: Nybegynnere

Snarveier