Bruk kundedata til å skape verdi

Sitter du på mye kundedata. Da har du en potensiell gullgruve.

Nyhetsbrev er en rimelig og effektiv metode å markedsføre seg.
I Webcode benytter vi stort sett Mailchimp. Dette og liknende systemer har funksjonalitet som ligger langt utenfor det man finner i vanlige e-postklienter.

Statistikk og analyse

De fleste løsninger for nyhetsbrev har god statistikk. Man kan se hvem som har og hvem som ikke har åpnet e-posten, hvem som klikker på linker i e-posten, og hvilke de klikker på. Å lage gode nyhetsbrev som enten forteller eller selger er vanskelig om man ikke har denne infomasjonen tilgjengelig. Med et nyhetsbrev har man full kontroll på hvor mange som leser innholdet ditt.

Segmentering

Har du mulighet til å sortere kunder i lister kan man lage svært presise eposter. Det kan være lurt å fordele etter produkt og tjenester, geografi.  Det er også mulig å sette opp automatiserte løp, hvor e-poster kan sendes ut basert på regler. Dette gjør det mulig å drive smart oppfølging av kunder og på en automatisert måte. Mailchimp kan også kobles opp mot nettbutikksystemer for å følge opp kunder som f.eks har forlatt en vare i handlekurven.

Kan jeg sende nyhetsbrev?

Ja, absolutt. Og får vi muligheten til å hjelpe deg i gang er vi helt sikre på at dataene vil vise at det var riktig. Det er som regel vanskelig i starten, det er ofte en terskel å komme i gang. Vi hjelper deg i gang, og kan både produsere innhold, lage automatiserte løp og anbefale hvilke muligheter som er riktig å benytte for dine mål. Vi hjelper også til med kampanjer for å innhente e-poster både via sosiale medier og dine nettsider.

 

 

Thomas Grønvold

Historieforteller

thomas@webcode.no

(+47)900 66 370

Vurderer du å lage en ny nettside? Eller ønsker du rådgivning innen digital markedsføring? Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat!

Snarveier